HVP Hoteluri Vile Pensiuni Cazare

Transfagarasanul


TransfagarasanTransfagarasanul a fost construit intre 1970 si 1974, in timpul regimului comunist al lui Nicolae Ceausescu, in principal cu ajutorul armatei.A fost foarte scump nu numai din punct de vedere financiar, dar si pentru faptul ca 40 de vieti ale soldatilor ce au lucrat acolo s-au pierdut.Benzile transfagarasanului reprezinta o atractie si o provocare pentru soferii si motociclistii entuziasti.

Desi unii dintre soferii aflati pe Transfagarasan sunt tentati sa apese pedala, viteza recomandata pe acest drum este de 40km/h.Drumul este inchis de la sfarsitul lui Octombrie pana in Iunie, din cauza caderilor de zapada. O calatorie pe Transfagarasan iti va oferi privelisti superbe care iti taie respiratia.Trecand pe langa lacul glaciar Balea la o altitudine de 2034m prin cel mai lung tunel din Romania (884m) si avand cele mai multe tunele si
viaducte decat orice alt drum din Romania, Transfagarasanul reprezinta o atractie ce nu trebuie ratata.

TransfagarasanDrumul a devenit si mai popular cand echipa emisiunii "Top Gear" a filmat un show pe Transfagarasan, in luna Septembrie 2009.Gazda show-ului, Jeremy Clarkson, a declarat ca Transfagarasanul ar trebui sa detina titlul de cel mai bun drum din lume si ca a gresit atunci cand a spus ca trecatoarea Stelvio din Italia este cel mai bun.Pornit din Bascov, dupa 61 de km, drumul porneste dupa comuna Arefu pe o lungime de aproximativ 91km.El este construit peste muntii Fagaras(de unde si denumirea), cel mai inalt lant muntos din Romania.Este drumul situat la cea mai mare altitudine din Romania (dupa Transalpina).

Prima parte a Transfagarasanului incepe din fata hidrocentralei de pe lacul Vidraru, hidrocentrala amplasata subteran in masivul Cetatuia.De aici, in apropierea cetatii Poienari drumul urca pe serpentine si viaducte trecand prin 3 tunele mai scurte si ajungand pe Barajul Vidraru, care cu ai lui 307m leaga Muntii Pleasa si Vidraru.

Unul dintre tronsoanele cele mai dificile ale Transfagarasanului, este cuprins intre Lacul Balea si Balea Cascada pe o lungime de 13km.Transfagarasanul trece peste 830 podete, 27 viaducte, pentru constructia acestuia fiind necesara dislocarea a cateva milioane de tone de roca.Pentru aceasta s-au folosit :6520 tone de dinamita din care 20 de tone numai la tunelul Capra-Balea si multe alte materiale de constructii. Daca doriti sa va cazati in zona Transfagarasanului va putem recomanda urmatorul link.

Transfagarasan